سئو یا SEO چیست؟ (قسمت دوم)

  1. خانه
  2. /
  3. آموزش
  4. /
  5. سئو یا SEO چیست؟ (قسمت دوم)

 سئو یا SEO چیست؟ (قسمت دوم)

در قسمت اول سئو یا بهینه سازی موتورهای جستوجو را تعریف کردیم. از تاریخچه و دلایل ظهور SEO تا اهمیت و ضرورت بهینه سازی موتورهای جستوجو را بررسی کردیم. در این قسمت می خواهیم یک سری از اصطلاحات مهم حوزه ی سئو را تعریف کنیم.

 

آموزش سئو قسمت دوم

 

سئو داخلی یا on page SEO چیست؟

سئو داخلی به نحوه ی کد نویسی و محتويات درون سايت شامل متن، عکس، ویدیو، آهنگ و لینک ها و مواردی دیگر مي‌شود؛ در کل هر چيزي که در داخل سايت بارگذاري مي‌ شود مربوط به SEO On Page مي‌شود. اين روش قدم ابتدایی بهينه‌سازي است زيرا طراح وب سایت و مالک سایت خودشان اختیار رعایت کردن معیارهای تاثیرگذار در سئو را دارند.  تغييراتي که در محتويات وب سايت انجام می شود در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود، پس باید توجه ویژه ای به سئوی داخلی داشت و بعد از انجام آن به سراغ سئوی خارجی رفت.

 

سئو خارجی یا off page SEO چیست ؟

بر خلاف روش سئوی داخلی که توسط طراح سايت یا تولید کننده ی محتوی سایت انجام مي‌شود، روش سئوی خارجی شامل فعالیت هایی است که از بیرون سايت انجام مي‌ گیرد. اين فرایند شامل تمام مواردی است که مي‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندي بهترسايت کمک کند. سئو خارجی بیشتر به لینک هایی که از وب سايت‌هاي ديگر به سايت شما ارجاع می دهند، تمرکز می کند. در بحث سئوی خارجی استفاده از شبکه های اجتماعی برای لینک دهی به سایت بسیار مهم است.

 

سئوی تکنیکال یا technical SEO چیست؟

در سئو تکنیکال به ربات های موتور جستجو‌گر کمک می شود تا سایت را بهتر ایندکس کنند. این بخش از بهینه سازی موتورهای جستوجو به تخصص ویژه و کد نویسی نیاز دارد. در سئوی تکنیکال به مواردی مانند نقشه سایت، فایل Robots.txt، ساختار دامنه وب سایت، امنیت و سرعت سایت پرداخته می شود.

 

سئو کلاه سفيد یا white hat چیست ؟

سئو کلاه سفيد به مجموعه ای از دستورالعمل‌ ها و سیاست ها که از قوانين موتورهاي جستجو برای بهبود رتبه بندی وب سایت ها تبعيت مي‌کنند، اشاره دارد. اين روش ها به معني گول زدن موتور‌هاي جستوجو و به هيچ وجه نيست. این نوع SEO با نام سئوی اخلاقي نيز استفاده می شود. دليل این نامگذاری هم استفاده از روش ها و تکنیک های قانونی برای کسب رتبه‌ هاي بهتر در نتايج موتور‌هاي جستجو می باشد. کسب جایگاه مناسب در بلند مدت فقط با این روش امکان پذیر هست.

 

سئو کلاه سفید سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه یا black hat چیست ؟

سئو کلاه سياه اشاره به مجموعه‌اي از تکنیک ها دارد که به منظور دستکاری و گول زدن الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف کسب رتبه‌بندي بهتر، استفاده می شوند. ضروری است که تاکید شود سئوی کلاه سیاه توسط هيچ موتور جستجويي قابل قبول نیست. استفاده از اين دستورالعمل ها احتمال نادیده گرفتن همیشگی توسط موتورهای جستوجو را دارد. استفاده از روش های سئو کلاه سياه ممکن است که در کوتاه مدت باعث بهبود رتبه سایت در نتايج موتورهای جستجو شود ولي این کار مي‌تواند در بلند مدت منجر به پرداخت جريمه و يا حذف کامل از لیست رتبه بندی موتور جستجو شود.

در این مقاله به معرفی یک سری از اصطلاحات مهم حوزه بهینه سازی موتورهای جستوجو پرداختیم. در آموزش های بعدی قصد داریم تا به معرفی الگوریتم های گوگل بپردازیم. الگوریتم هایی که هر کدام یک نقش مهم و تاثیر گذار در کسب جایگاه یا جریمه ی سایت ها خواهند داشت.

دسته بندی : آموزش-سئو
پروفایل نویسنده: حمید رضا آل رضا امیری
Hamid reza alereza amiri طراح سایت
Instagram
WhatsApp
LinkedIn
بیش از 10 سال سابقه و تجربه ی برنامه نویسی و طراحی سایت را دارد. او اکنون در کنار فعالیت های پژوهشی و تدریس در دانشگاه، به طراحی وب سایت ، سئو سایت ، مشاور سئو ، تولید محتوا و بازاریابی دیجیتال مشغول هست. او همچنین در حال راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی و کارآفرینی در حوزه تجارت می باشد. علاقه ی زیادش به حوزه برنامه نویسی باعث شده که همیشه در حال یادگیری مهارت های جدید باشد.
Search
Generic filters
آخرین مقالات
دسته بندی مقالات
دسته بندی برچسب ها

7 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست