باورهای نادرست در مورد الگوریتم پاندا

  1. خانه
  2. /
  3. آموزش
  4. /
  5. باورهای نادرست در مورد الگوریتم پاندا

تصورات اشتباه رایج درباره ی الگوریتم پاندا

 

در این مقاله قصد داریم تا به شفاف سازی تصورات اشتباه رایج در مورد الگوریتم پاندا بپردازیم. در آموزش های قبلی، الگوریتم پاندا و دیگر الگوریتم های گوگل را معرفی کردیم. اگر هنوز به خوبی با الگوریتم پاندا و ارتباطش با محتوا آشنا نیستید، پیشنهاد می کنم که این آموزش را مطالعه بفرمایید. گوگل برای ارائه ی خدمات عالی به کاربران الگوریتم های زیادی را معرفی کرده است که همچنان به تعداد آنها نیز اضافه می شود. وجود تعدد این الگوریتم‌ ها، باعث شده بسیاری از افراد دچار سردرگمی شده و نتوانند تفاوت عملکرد آنها را تشخیص دهند. در ادامه چند نمونه از تصورات اشتباه درباره ی الگوریتم پاندا را بیان می کنیم.

 

Google-Panda

 

  • پاندا فقط به کپی بودن محتوا توجه می کند!؟

یکی از بزرگترین تصورات اشتباه درباره ی الگوریتم پاندای گوگل این است که گروه ای فکر می‌کنند الگوریتم پاندا فقط در مورد محتوای تکراری است. گوگل در اطلاعیه های خودش بارها ذکر کرده است که، با اینکه الگوریتم Panda سایت‌ ها را به ایجاد محتوای یکتا و جدید تشویق می‌کند، اما وظیفه آن فراتر از جلوگیری از محتوای تکراری است.

موضوع محتوای کپی مسئله‌ای جدا از الگوریتم پاندا است. آنچه الگوریتم پاندا به دنبال آن است ارائه محتوایی با کیفیت و ارزشمند برای کاربران است. گوگل علاقمند به صفحاتی است که از سایر صفحات وب متمایز هستند و محتوا جدیدی را برای کاربران فراهم می کنند.

 

panda

 

  • گوگل محتوای تولید شده توسط کاربر را کم ارزش نمی داند

تصور اشتباه دیگر این است که Panda محتوای ایجاد شده توسط کاربر را کم ارزش می داند. این تصور غلط است. الگوریتم پاندا مسئله ای با محتوایی که توسط کاربران ایجاد شده است ندارد و فقط به سایت‌هایی که محتوای بی‌کیفیت تولید می کنند، رتبه خوبی نمی دهد.

مثلا اگر محتوای تولید شده در یک سایت از نظر کاربران بی‌ ارزش یا کم‌ ارزش است، ممکن است از نظر گوگل هم بی‌ارزش تلقی شود. اما این موضوع به این معنی نیست که گوگل در کل با محتوای ساخته شده توسط کاربر مشکلی دارد. اینکه محتوای ایجاد شده یک کامنت، یک مقاله یا هر چیز دیگری باشد، اهمتی ندارد. نکته مهم کیفیت، ارزش افزوده و هرزنامه نبودن آن محتوا می باشد.

مثلا سایت‌ دیجی کالا یا ترب تمام محتوای خود را از کاربران دریافت می‌کنند که در بسیاری از موارد تشابه بسیار زیادی به یکدیگر دارند ولی این سایت‌ها توسط Panda جریمه نمی‌ شوند زیرا این الگوریتم توانایی درک تفاوت و ارزش آنها را دارد.

 

  •  الگوریتم پاندا اهمیتی به مسائل فنی سایت نمی دهد

یک باور غلط دیگر این است بعضی ها تصور می‌کنند برای این الگوریتم، مسائل فنی سایت اهمیت دارد. برای الگوریتم پاندا فقط محتوا سایت مهم است. علی رغم اینکه نکات فنی اهمیت بسیار زیادی در سئو دارد، اما الگوریتم پاندا هیچ توجه ای به موارد فنی سایت، مانند سرعت و تجربه کاربری سایت ندارد.

همان طور که تاکنون متوجه شده اید ارتباط ویزه ای بین الگوریتم پاندا و کیفیت محتوا وحود دارد. برای اینکه از کیفیت و اصالت محتوای خود مطمئن شوید می توانید از این مطلب آموزشی استفاده کنید و ابزارهای معرفی شده در آن بهره ببرید. برای آشنایی بیشتر با الگوریتم های سئو گوگل مطالعه این منبع انگلیسی زبان را به شما عزیزان پیشنهاد می کنم.

پروفایل نویسنده: حمید رضا آل رضا امیری
Hamid reza alereza amiri طراح سایت
Instagram
WhatsApp
LinkedIn
بیش از 10 سال سابقه و تجربه ی برنامه نویسی و طراحی سایت را دارد. او اکنون در کنار فعالیت های پژوهشی و تدریس در دانشگاه، به طراحی وب سایت ، سئو سایت ، مشاور سئو ، تولید محتوا و بازاریابی دیجیتال مشغول هست. او همچنین در حال راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی و کارآفرینی در حوزه تجارت می باشد. علاقه ی زیادش به حوزه برنامه نویسی باعث شده که همیشه در حال یادگیری مهارت های جدید باشد.
Search
Generic filters
آخرین مقالات
دسته بندی مقالات
دسته بندی برچسب ها

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست