چطور یک محتوای ارزشمند از نظر گوگل تولید کنیم؟

  1. خانه
  2. /
  3. آموزش
  4. /
  5. چطور یک محتوای ارزشمند از نظر گوگل تولید کنیم؟

چطور یک محتوای ارزشمند از نظر گوگل تولید کنیم؟

 

در این مقاله قصد داریم تا به طور مختصر اصول تولید یک محتوای با ارزش را بیان کنیم. همان طور که در مورد الگوریتم پاندا آموزش دادیم، این الگوریتم بر اساس میزان کیفیت محتواهای سایت، به آن رتبه می دهد. هر چه محتوای باکیفیت تر باشد، رتبه ی سئوی بهتری نیز کسب می کند. اکنون به این موضوع می پردازیم که چگونه باید محتوای باکیفیت تولید کنیم؟

ایجاد محتوای اختصاصی به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد و باید نویسندگی انجام. نویسندگی شاید در ابتدای کار برای خیلی از افراد دشوار باشد، ولی رفته رفته تجربه و تسلط افراد بیشتر شده و با سرعت بیشتری کارشان را انجام می دهند. برای تولید یک محتوای با کیفیت، نویسنده باید به این نکات توجه داشته باشد:

 

content

 

  • در کنار کمیت به کیفیت هم دقت شود

بسیار مهمتر از تعداد مقالاتی که در هفته انتشار می دهید یا تعداد کلمات هر کدام از این مقالات، مفید و با ارزش بودن این مقالات برای کاربران است. اگر تعداد خاصی را برای تولید در یک هفته در نظر بگیرید، عملا کیفیت محتوا را فدای کمیت کرده اید. امکان دارد برای تولید یک مطلب خاص و جدید، ده روز وقت بگذارید، ولی بدانید که ارزش این مقاله از چهار یا پنچ مطلب معمولی بیشتر است.

 

  • هدف فقط رسیدن به صفحه اول نتایج گوگل نیست

نباید هدف نویسنده از تولید محتوا فقط سئو یا کسب رتبه عالی در نتایج گوگل باشد. بلکه هدف اصلی تولید کننده محتوا باید ایجاد رضایت در مخاطبین سایت باشد. بازخوردهای مخاطبین، تعداد دیدگاه های ثبت شده ی کاربران و میزان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی می توانند ملاک های مناسبی برای ارزیابی کیفیت یک محتوا باشند.

 

  • نویسنده باید ابتدا نیاز مخاطب را درک کند و بعد محتوا آماده کند

تولید کننده محتوا نباید فقط به تعداد جستجوی کلمات و هدف گذاری روی عبارات کوتاه تمرکز کند. بلکه بهتر است توجه را بر روی رفع نیاز کاربر و عبارت‌های چند کلمه ای برای چستوجوی گوگل قرار دهد. تحقیقات جدید نشان داده است که بیش از هفتاد درضد جستجوهای گوگل با عبارت‌های بیشتر از 3 کلمه بوده است. بهتر است که هنگام نوشتن یک مطلب، به جای توجه بر روی یک کلمه یا عبارت خاص، سعی شود تا یک مفهوم مشخص برای کاربر توضیح داده شود.

 

  • معیارهای گوگل در سنجش کیفیت محتوا را بدانید

با وجود اینکه محتوا برای مخاطبین تولید می شود ولی برای کسب رتبه ی بهتر باید الگوریتم های گوگل نیز آن را به خوبی درک کنند. گوگل برای تشخیص موضوع یک صفحه از الگوریتم‌های مختلفی بهره می برد. اگر با این الگوریتم ها آشنا باشید و ساختار نگارشی اصولی را رعایت کنید محتوای سایت، هم از نظر گوگل و هم از نظر کاربر باکیفیت و مفید تشخیص داده خواهد شد.

 

content create

 

 در این مقاله سعی شد تا به طور مختصر اصول لازم برای تولید محتوای باکیفیت را مطرح کنیم. در آموزش قبلی ابزارهای تشخیص یک محتوای اصل از یک محتوای کپی را به شما آموزش داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه، بررسی این منبع انگلیسی زبان را به شما پیشنهاد می کنم.

پروفایل نویسنده: حمید رضا آل رضا امیری
Hamid reza alereza amiri طراح سایت
Instagram
WhatsApp
LinkedIn
بیش از 10 سال سابقه و تجربه ی برنامه نویسی و طراحی سایت را دارد. او اکنون در کنار فعالیت های پژوهشی و تدریس در دانشگاه، به طراحی وب سایت ، سئو سایت ، مشاور سئو ، تولید محتوا و بازاریابی دیجیتال مشغول هست. او همچنین در حال راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی و کارآفرینی در حوزه تجارت می باشد. علاقه ی زیادش به حوزه برنامه نویسی باعث شده که همیشه در حال یادگیری مهارت های جدید باشد.
Search
Generic filters
آخرین مقالات
دسته بندی مقالات
دسته بندی برچسب ها

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست